8 trików, dzięki którym zwiększysz skuteczność reklam Facebook Lead Ads

Facebook Ads to skuteczny i efektywny sposób na reklamę. Generowanie leadów za pomocą Facebooka może być szybkie, łatwe i przyjemne, jednak proces planowania i ustawiania kampanii niesie ze sobą kilka wyzwań i pułapek, o których warto wiedzieć. Bardzo łatwo jest generować duże ilości bezwartościowych leadów lub wywindować cenę za wypełniony formularz powyżej dopuszczalnej granicy. Ogrom możliwości reklamowych i zawiłości związane z RODO sprawiają jednak, że jakościowe leady  generuje niewielu. Ten materiał jest dla Ciebie, jeśli w swojej pracy wykorzystujesz Facebook Lead Ads i równocześnie czujesz, że mógłbyś robić to lepiej. Dołącz do wąskiego grona specjalistów, wykorzystując w praktyce wiedzę z naszego Poradnika Facebook Lead Ads i generuj wartościowe leady dla Twojej firmy. 

 

Przeanalizuj reklamy konkurencji – Ads Library

Analizując reklamy konkurencji jesteś w stanie wyciągnąć wnioski zarówno z tworzonych kreacji, jak i ustawień formularzy (skorzystaj z Biblioteki Reklam https://www.facebook.com/ads/library). Poniżej możesz zobaczyć całą zawartość formularza kontaktowego.

 

 

Przeanalizuj kreacje liderów swojej branży i zastanów się, które z wykorzystanych elementów powodują wysoką skuteczność reklamy. Zwróć uwagę na to:

  • jakie formaty stosuje Twoja konkurencja 
  • czy są jakieś spójne elementy dla dobrze radzących sobie marek 

Zwróć uwagę na zawartość formularza. Jeśli zostanie on odpowiednio skonstruowany, może to zwiększyć współczynnik konwersji. Przy tworzeniu formularza warto zadać sobie pytania:

  • Czy dalsza ścieżka po wysłaniu formularza jest zrozumiała dla odbiorcy?
  • Czy wie czego może się spodziewać po wypełnieniu formularza?
  • Czy oferta jest właściwie wytłumaczona i czy jest atrakcyjna dla samego odbiorcy?

Wczuj się w odbiorcę danej reklamy i przeanalizuj całą ścieżkę od wyświetlenia reklamy po thank you page.

 

Napisz dlaczego zbierasz dane

Wyjaśnij, dlaczego dane zbierane na poziomie formularza są istotne dla Ciebie i w czym pomogą odbiorcy. Poinformuj o tym, aby uniknąć nieporozumienia i ewentualnych wątpliwości użytkownika. 

Przykładowo: 

„Te informacje są nam potrzebne, żebyśmy mogli wysyłać Ci nasz cotygodniowy newsletter”.

„Kliknij, a formularz automatycznie wypełni się Twoimi danymi, dzięki czemu nasz handlowiec odezwie się do Ciebie w ciągu 24 godzin”.

“Nie zwlekaj – liczy się kolejność składania wniosków!” 

 

 

Stwórz dedykowaną ścieżkę po wypełnieniu formularza

W momencie, gdy użytkownik uzupełni formularz, Facebook daje Ci dowolność w kwestii kategorii miejsca docelowego “Thank you page”. Może to być Twoja strona www, grupa na Facebooku, jak i Twój numer telefonu. Jest to idealna przestrzeń na skierowanie użytkownika do dodatkowych materiałów edukacyjnych, case studies zadowolonych klientów, czy nawet ograniczonej czasowo oferty – upsell.

 

 

Dostosuj ustawienia formularzy

 

Zaznacz opcję udostępnienia formularza na Otwarte. Odbiorca, który zauważył reklamę może ją dalej udostępnić swoim znajomym. Umożliwia to przypisanie dodatkowych konwersji do reklamy: możesz w ten sposób dotrzeć do osób, którym Twój formularz nie wyświetlił się w ramach prowadzonej kampanii.

Jeżeli kierujesz reklamy na rynek polski, ustaw domyślny język formularza na polski. Wtedy w tym języku będą wyświetlane opisy pól.

 

Zastosuj Reguły Automatyczne

Ustaw regułę zwiększającą budżet na reklamę o 20% dziennie, jeżeli koszt za pozyskany formularz kontaktowy jest niższy niż twój limit, jaki możesz wydać za 1 leada. Pamiętaj, że większe dzienne zmiany mogą powodować powrócenie do etapu nauki danej reklamy.

Ze względu na dzienne wahania wyników zalecamy tworzenie reguł na podstawie średnich z ostatnich 3 dni.

 

Na dzień tworzenia tego opracowania, nie możesz skorzystać z warunku “koszt za pozyskany kontakt na Facebooku”. Dlatego wykorzystuj warunek “koszt/wynik” – odnosi się on zawsze do celu kampanii – w tym przypadku pozyskania kontaktów na Facebooku. Pamiętaj jednak, by zastosować regułę tylko i wyłącznie do kampanii z takim celem.

(Analogicznie zastosuj automatyczną regułę, która zmniejsza budżety o 20-30% dziennie, jeśli średni koszt za pozyskanie kontaktu na Facebooku w ciągu ostatnich 3 dni jest o ponad 20% wyższy niż nasz docelowy CPA).

 

Sprawdź nakładanie się grup odbiorców

Sprawdź nakładanie się grup odbiorców na poziomie zakładki “Odbiorcy”. Sprawdź w jakim stopniu grupy podobnych użytkowników (lookalike), stworzone na podstawie teoretycznie tego samego eventu, mogą się różnić od siebie. Punktem wyjścia obu grup są osoby, które dokonały zakupu. Jednak jedna z grup zawiera tylko kilka produktów, a druga zawiera wszystkie produkty.

Profile osób zainteresowanych różnymi segmentami usług w ramach jednej marki mogą się znacznie różnić od siebie.

Możesz zauważyć, jak mocno mogą się różnić osoby dokonujące zakupu konkretnej kategorii, czy innej lini usług/produktu na poniższej grafice. Pierwsza z grup została stworzona na podstawie kilku produktów cyfrowych naszego klienta. Druga zaś na podstawie wszystkich zakupów. 5-cio procentowe grupy podobnych odbiorców nakładają się na siebie jedynie w 17%.

 

 

Stwórz skuteczne copy

Aby pisać dobre, interesujące i konwertujące teksty reklamowe, należy przestrzegać kilku zasad: 

  • Dbaj o spójną komunikację – jeśli na stronie www i swoim fanpage’u używasz konkretnej nomenklatury i stylu wypowiedzi, używaj ich także w tekstach reklamowych.
  • Pisz prostym i jak najbardziej zrozumiałym językiem. Pamiętaj, że użytkownik zazwyczaj wie mniej o Twoim produkcie niż Ty. W copy powinieneś zachęcać do skorzystania z oferty, a nie onieśmielać. 
  • Nie wykorzystuj technicznego języka, opisując Twój produkt. Stosuj język korzyści. Jasno komunikuj czym są twoje produkty i dlaczego użytkownicy ich potrzebują.
  • Wykorzystuj dane liczbowe – jeśli możesz je wykorzystać w swoim copy, zrób to. 
  • Stosuj emotikony – nie przesadzaj jednak z ich ilością! Pamiętaj, że tekst musi być czytelny i nie powinien być infantylny.
  • Stosuj listy i punktory – userzy są raczej leniwi. Mało kto poświęci czas na przeczytanie obszernego tekstu reklamowego. Przedstawienie zalet produktu w postaci listy z pewnością podziała o wiele lepiej.

 

Oceń wartość pozyskanych leadów/ ile jesteś w stanie wydać na 1 leada?

Pozyskane leady monetyzujemy w różnym czasie. Czasami, mimo, że kontakt jest wartościowy i relacja zbudowana, pierwszą umowę podpiszesz dopiero po kilku miesiącach. Czasami zaś lead oceniony przez Ciebie przy pierwszym kontakcie jako bezwartościowy, sam wróci i będzie chciał skorzystać z Twoich usług. W tym kontekście prawidłowa analiza i ocena wyników kampanii stanowią kluczowy element Twojej strategii generowania leadów. 

 

Dlaczego menedżer reklam nie powie Ci całej prawdy?

Analizując wyniki kampanii tylko i wyłącznie w panelu menedżera reklam masz ograniczony widok – widzisz to, co dzieje się w ciągu 28 dni od kliknięcia w reklamę. Jeżeli chcesz przeanalizować dane w dłuższym okresie, powinieneś skorzystać z Facebook Analytics lub z niestandardowych rozwiązań, mierzących wartość klienta w czasie na podstawie danych z CRM.

 

 

Wchodząc w zakładkę wartość całkowita na poziomie FB Analytics jesteś w stanie przeanalizować wartość klienta w czasie od danego zdarzenia, na przykład od pierwszego zakupu.

Wychodząc poza horyzont czasowy menedżera reklam, posiadasz pełniejszy obraz całkowitej wartości klienta w dłuższym okresie czasu np. po 180 dniach. Poznając całkowitą wartość leada w dłuższym okresie, możesz oszacować ile jesteś w stanie wydać na jednego leada.

Jakub Zimny

Wybrane dla Ciebie

Dołącz do FlowDigital i Wejdź na wyższy Level Swoich możliwości!

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w świecie digital marketingu!

Dołącz do grona specjalistów!

Zapisz się do Newslettera i otrzymuj najnowsze wiadomości ze Świata Digital Marketingu!

Witamy w gronie specjalistów!

Dziękujemy za zapis! Sprawdź swoją skrzynkę pocztową i potwierdź zapis do newslettera, aby otrzymać dawkę cennej wiedzy.